Druhé hodnocení Národní soutěže vín 2024 a první na Moravě patřilo již tradičně vínům ze Slovácké vinařské podoblasti. Šampionem, tedy nejlepším vínem, se zde stal Sauvignon z Milotic z vinařství Metroflora.
Vinařství Metroflora, které má své sídlo v Miloticích u Kyjova, si za víno Sauvignon 2023 pozdní sběr připsalo i vítězství v kategorii bílých suchých vín. Za Šampiona mu pak náleží navíc atraktivní cena v podobě barikového sudu Seguin Moreau od partnera. Pro Slováckou vinařskou podoblast je jím město Bzenec. Hlavními partnery soutěže jsou BS vinařské potřeby a automobilka Ford.
Sauvignon z Milotic u Kyjova šampionem
Lubomír Gregorovič
„Z ocenění Šampion Slovácké podoblasti máme velikou radost, nutno podotknout, že v minulých letech byl náš Sauvignon již dvakrát vítězem kategorie. Hrozny tohoto Sauvignonu pocházejí z našich vinic v Miloticích, nejlepší viniční tratě Černý kopec, pěstovány v režimu integrované produkce,“ sdělil Lubomír Gregorovič, technolog vinařství Metroflora.
Šestnáct komisí hodnotilo 7. a 8. srpna v Centru Excelence ve Valticích 739 vín. Ta do soutěže Slovácké vinařské podoblasti přihlásilo 97 vinařů, vinařství a vinařských firem. Z těchto vín získala 50 velké zlaté, 205 zlaté a 7 stříbrné medaile. Do celostátního kola Salonu vín – národní soutěže vín postoupilo 683 vín. Nominovaná vína budou spolu s postupujícími z Velkopavlovické, Mikulovské a Znojemské vinařské podoblasti, reprezentující vinařskou oblast Morava, a víny nominovanými z vinařské oblasti Čechy soutěžit o postup do finále a titul absolutního Šampiona a umístění v Salonu vín ČR, celoroční degustační expozici vín ve Valticích. Největší soutěž vín v Česku pořádá Svaz vinařů České republiky spolu s Národním vinařským centrem, za finanční podpory Vinařského fondu. Organizaci na Slovácku zajišťuje Sdružení slováckých vinařů.
Výstava vín pro veřejnost
Veřejná ochutnávka všech přihlášených vín z celé podoblasti proběhne letos opět na nádvoří Zámeckého vinařství Bzenec. A to v době konání Bzeneckého krojovaného vinobraní (20. a 21. září). V pátek 20. září bude degustační expozice otevřena od 16 hodin a zahraje cimbálová muzika Krapina. V sobotu 21. září pak bude degustační expozice otevřena již od 11 hodin a hrát bude cimbálová muzika Petra Petrů. Ve 14.45 na náměstí v Bzenci proběhne slavnostní předání trofeje pro šampiona. V sobotu se navíc koná i výstava veteránů.
Slovácká vinařská podoblast
Slovácká vinařská podoblast je oblast velmi rozlehlá s různorodými přírodními podmínkami. Od teplých svahů na jihu až po naše nejseverněji položené vinice. Vinohrady zde najdete jak v údolí řeky Moravy, tak v členité kopcovité krajině Bílých Karpat nebo na jižních svazích Chřibů a Ždánického lesa. Daří se zde odrůdám Müller Thurgau, Ryzlink rýnský, Veltlínské zelené, Rulandské bílé a Muškát moravský. Z modrých odrůd stojí za pozornost zejména Frankovka, Svatovavřinecké, Zweigeltrebe a v obci Moravská Nová Ves vyšlechtěná odrůda Cabernet Moravia.
Abychom poskytli co nejlepší služby, používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízení, technologie jako jsou soubory cookies. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
Funkční Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.